Cele konferencji
PANELE DYSKUSYJNE KSM

  I PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIA SYMULACJI MEDYCZNEJ

J. Barański, M. Dąbrowski, P. Kolęda, K. Maksymowicz, M. Nowakowski A. Nabzdyk, D. Timler, K. Torres

9.45-11.15

  1. Poprawa jakości opieki zdrowotnej z wykorzystaniem symulacji in situ, symulacji w kształceniu podyplomowym – K. Torres
  2. Standaryzacja postępowania medycznego z wykorzystaniem symulacji medycznej – D. Timler
  3. Czego brakuje w edukacji medycznej? Kursy symulacyjne – P. Kolęda
  4. Wyzwania zagrożeń współczesnego świata – analiza symulacji katastrofy na lotnisku – A. Nabzdyk
  5. Specyfika symulacji medycznej dedykowanej służbom mundurowym – M. Nowakowski, Ł. Pawłowicz

11.30-13.00

  1. Wdrożenie programu ECMO dla Wielkopolski od symulacji medycznej do leczenia – M. Dąbrowski, M. Puślecki
  2. Efektywna komunikacja – czy można to kształtować z wykorzystaniem symulacji medycznej? – J. Barański
  3. Wprowadzanie sprzętu medycznego i nowych rozwiązań technicznych w oparciu o doświadczenia z symulatorem laparoskopowym LAPARO – M. Juszczak
  4. Symulacja w medycynie sądowej – W. Tunikowski

  II  SYMULACJA MEDYCZNA – NARZĘDZIE EDUKACYJNE

W. Barg, G. Cebula, Ż. Kaczmarek, P. Karniej, P. Kolęda, M. Przestrzelska, J. Sowizdraniuk, A. Torres, 

9.45-11.15

  1. OSCE – co to jest, jak to zorganizować, jaki są korzyści i zagrożenia – M. Przestrzelska
  2. Wykorzystanie elementów symulacji medycznej w nauczaniu komunikacji w medycynie rodzinnej – M. Bujnowska-Fedak
  3. SP – kto to jest, jakie daje korzyści i jakie niesie ryzyka – W. Barg
  4. Kurs symulacji medycznej dla nauczycieli UMW – J. Sowizdraniuk
  5. Ewaluacja procesu dydaktycznego – Ż. Kaczmarek

11.30-13.00

  1. Ocena jakości kształcenia praktycznego – wyzwania dla nauczycieli symulacji medycznej – Marzenna Podhorska-Okołów
  2. Informacja zwrotna i debriefing – P. Kolęda
  3. Trudny student – jak sobie radzić na zajęciach symulacyjnych – A. Torres
  4. Kształcenie na odległość jako forma podnoszenia kompetencji studentów oraz uczenia się przez całe życie (LLL) pracowników medycznych – P. Karniej

 III SYMULACJA MEDYCZNA OCZAMI STUDENTÓW

R. Bednarz (ED), K. Cebulski (Peer-Tutors), M. Choroszy (SKN SM), F. Winkowski (STN)

9.45-11.15

  1. Zawody symulacyjne jako narzędzie samokształcenia – M. Choroszy
  2. Symulacja medyczna w kołach naukowych STN – F. Winkowski
  3. Program Peer-Tutors i aktywność edukacyjna studentów – K. Cebulski

11.30-13.00

  1. Specyfika kształcenia praktycznego studenta anglojęzycznego (ED) z uwzględnieniem specyfiki kraju pochodzenia – R. Bednarz, A, Sąsiada, K. Hennessy, V. Czok
  2. MedIT i inne portale edukacyjne, e-Learning jako narzędzie edukacyjne

 

 

Patronat honorowy

Prezydent Wrocławia
Rafał Dutkiewicz

Patronat naukowy


Rektor
Uniwersytetu Medycznego
im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
prof. dr hab. Marek Ziętek

Fundacja Uniwersytetu Medycznego
we Wrocławiu


Studenckie Towarzystwo Naukowe
Uniwersytetu Medycznego
we Wrocławiu

Samorząd Studentów
Uniwersytetu Medycznego
we Wrocławiu

 

Organizatorzy

Komitet organizacyjny
prof. dr hab. Jacek Szepietowski

prof. dr hab. Jacek Szepietowski

PROREKTOR DS. ROZWOJU UCZELNI

 

dr Piotr Kolęda

dr Piotr Kolęda

PRZEWODNICZĄCY KOMITETU ORGANIZACYJNEGO
mgr Jarosław Sowizdraniuk

mgr Jarosław Sowizdraniuk

 

dr Monika Przestrzelska

dr Monika Przestrzelska

dr hab. Wojciech Barg

dr hab. Wojciech Barg

 

mgr Monika Kolęda

mgr Monika Kolęda

Marcin Choroszy

Marcin Choroszy

 

mgr Marta Błaszyk

mgr Marta Błaszyk

SEKRETARZ KONFERENCJI
Program (pobierz)
Decyzją Pana Rektora Piotra Dzięgiela, wszyscy studenci oraz nauczyciele akademiccy, którzy wezmą udział w Konferencji lub w Zawodach, zostaną zwolnieni z zajęć dydaktycznych.

28.05.2018 r.  WARSZTATY SYMULACYJNE

Lokalizacja: Centrum Symulacji Medycznej

8.30–9.00 Rejestracja
9.00–9.30 Otwarcie warsztatów
9:30–11.00 I tura – cz. 1
Przygotowanie pacjenta standaryzowanego
Debriefing
Przygotowanie OSCE
Budowa scenariusza symulacyjnego
11.00–11.15 Przerwa kawowa
11.15–12.45 I tura – cz. 2
Przygotowanie pacjenta standaryzowanego
Debriefing
Przygotowanie OSCE
Budowa scenariusza symulacyjnego
12.45–13.45 Lunch
13.45–15.15 II tura – cz. 1
Przygotowanie pacjenta standaryzowanego
Debriefing
Przygotowanie OSCE
Budowa scenariusza symulacyjnego
15.15–15.30 Przerwa kawowa
15.30–17.00 II tura – cz. 2
Przygotowanie pacjenta standaryzowanego
Debriefing
Przygotowanie OSCE
Budowa scenariusza symulacyjnego
17.00–17.30 Zakończenie

29.05.2018 r.  KONFERENCJA

Lokalizacja: Centrum Informacji Naukowej ul. Marcinkowskiego 2-6, 50-368 Wrocław

8.00–8.30 Rejestracja
8.30–9.00 Otwarcie konferencji
9.00–9.30 Wykład inauguracyjny
9.30–09.45 Przerwa kawowa
9.45–11.15 Praktyczne zastosowania symulacji medycznej
Symulacja w edukacji medycznej
Symulacja medyczna oczami studentów (budynek Centrum Symulacji Medycznej)
11.15–11.30 Przerwa kawowa
11.30–13.00 Praktyczne zastosowania symulacji medycznej
Symulacja w edukacji medycznej
Symulacja medyczna oczami studentów (budynek Centrum Symulacji Medycznej)
13.00–14.00 Lunch (budynek Centrum Symulacji Medycznej)

29.05.2018 r. STUDENCKIE ZAWODY SYMULACYJNE

Lokalizacja: Centrum Symulacji Medycznej

14.00–14.30 Otwarcie zawodów
14.30–17.30 Konkurencje medyczne
17.30–19.00 Ogłoszenie wyników
19.00 Zakończenie

30.05.2018 r.  KURS SYMULACJI MEDYCZNEJ

Lokalizacja: Centrum Symulacji Medycznej

8.30–9.00 Rejestracja
9.00–9.30 Otwarcie kursu
9:30–10.00 Scenariusz symulacyjny – wykład
10.00–11.00 Przygotowanie scenariusza symulacyjnego – ćwiczenia
11.15–11.30 Przerwa kawowa
11.30–12.00 Debriefing – wykład
12.00–13.00 Realizacja scenariusza symulacyjnego – ćwiczenia
13.00–14.00 Lunch
14.00–14.30 OSCE – wykład
14.30–16.00 Debriefing symulacji – ćwiczenia
16.00–16.15 Przerwa kawowa
16.15–16.45 Pacjent standaryzowany – wykład
16.45–17.15 Sesja dyskusyjna
17.15–17.45 Prezentacja struktury CSM
17.45-18.00  Zakończenie kursu